Jaarbeurs maakt gebruik van cookies

Voor een optimale gebruikerservaring maakt Jaarbeurs gebruikt van cookies.
Meer informatie hierover vind je in ons cookie statement.

Ja, ik accepteer cookies
header
header

Custom bike show


MOTORbeurs Utrecht biedt Custom Bike eigenaren de mogelijkheid om hun motor tijdens de beurs aan dik 90.000 motorliefhebbers te showen, hoe gaaf is dat?! Een vakjury kiest in elke categorie een nummer 1, 2 en 3. Naast eeuwige roem en een gigantische beker ontvangt de winnaar in iedere categorie een prachtig prijzenpakket met daarin onder andere 2 vrijkaartjes voor MOTORbeurs Utrecht 2019, een bus Vulcanet t.w.v. 45,- waarmee je motor weer helemaal blinkt én een jaarabonnement op het blad MotoPlus!

Daarnaast wordt er uiteraard de ‘Best of Show’ gekozen. Ook voor deze winnaar hebben we een geweldig pakket geregeld, namelijk; een bus Vulcanet t.w.v. €45,- en een Hyperpro Veringset t.w.v. €250,-. Daarnaast geeft Silver Machine custom seats een gratis zadel op maat t.w.v. €250,- én krijgt de winnaar van Motorcycle Storehouse een 86-03 XL RIGID SINGLE LOOP FRAME inclusief Legacy gastank t.w.v. €2.000,-. Dat wil je zeker winnen!

                   Logo-Custom-BikeLogo-Custom-Bike Logo-Custom-Bike                                                                     MotoPlus Vulcavite
Tijdens de show zal iedere motor geheel kosteloos professioneel gefotografeerd worden, dus dan ben je meteen voorzien van mooi presentatiemateriaal.

De uitreiking van de Custom Bike Show vindt zondag 25 februari plaats om 16.00 uur in het No Bike, No Glory café. 
 

De categorieën

Custom BikeBobber:
Geïnspireerd door de oude bobberstijl uit de jaren 1940-1950. Dit mag zowel een oude als een nieuwe motorfiets betreffen, die ontdaan is van alle overbodige onderdelen en accessoires. Spatborden mogen verwijderd of ingekort zijn. Een oude ‘look’ is een vereiste. Elk merk, model of type motor mag de basis vormen.

Custom BikeCafé Racer:
Geïnspireerd door de oude Engelse Café Racers uit de jaren 1950-1960. Lange tank, clip-ons en een zadel met een kontje en een opgevoerd motorblok zijn enkele typerende kenmerken. Elk merk, model of type motorfiets mag de basis vormen. Dit mag zowel een oude als nieuwe motorfiets betreffen die deze stijl nastreeft.

Custom BikeStreet Performance:
Deze klasse is bedoeld voor custom motoren waarbij het belangrijkste doel is om een motor te laten zien die veel vermogen heeft maar geschikt is voor gebruik op straat. De bouwer laat zien dat techniek, tuning, vermogen en wegligging geoptimaliseerd zijn. Elk merk, model of type motorfiets mag de basis vormen. Zowel sport, custom, dragrace stijl en dergelijke. Mag zowel een oude als nieuwe motorfiets betreffen die deze stijl nastreeft. Alle mogelijkheden om de motor te verbeteren qua wegligging en opvoeren zijn toegestaan, inclusief super chargers, turbo’s, NOS (lachgas injectie), benzine-injectie etc. 

(Bij voldoende inschrijvingen wordt gekeken of het mogelijk is om een aparte Streetfighter klasse in het leven te roepen!)

scrambleScrambler / Tracker:
Flat Trackers, Scramblers, Cross en Off Road, zelfs Brat Style invloeden vinden we terug in deze klasse, die meerdere stijlen verenigd in één motor kan hebben. Simpel ogend, met een ´Less is More´ uitstraling die slank en sportief is. Vaak met een knipoog naar de beroemde racemotoren als de flat track racers, met een laag breed stuur, voorzien van noppenbanden en een typerede tracker achterkant. Maar deze klasse is ook bedoeld voor sportieve, naked motoren met oude stijl (Firestone) banden en een lang, vlak zadel. Elk merk, model of type motorfiets mag de basis vormen. Mag zowel een oude als ook een nieuwe motorfiets betreffen die deze stijl nastreeft. Een mix van stijlen dus, die sportief, naked en klassiek oogt. 

 

Custombike

Specials:
In het bezit van zo’n bijzondere gepersonaliseerde custom bike dat hij niet in een van de andere categorieën past? Geen probleem, daar hebben we de categorie Specials voor in het leven geroepen. Jouw ‘one of a kind’ is zo prachtig en onderscheidend dat je je afvraagt waarom hij niet gewoon in productie wordt genomen. Elk merk, model of type motor mag de basis vormen, maar het moet dus wel zo'n speciale custom bike zijn dat hij niet thuispast in een van de andere categorieën.


De inschrijvingstermijn is inmiddels verlopen.