Ducati 2024 modellen op MOTORbeurs Utrecht

Ducati neemt verschillende nieuwe 2024 modellen mee naar MOTORbeurs Utrecht. Zo kan jij ze bewonderen, ervaren en aanraken. Van een Supermotard tot de nieuwe Ducati DesertX Rally. Waar gaat jouw motorhart sneller van kloppen?

Ducati Hypermotard 698 Mono

De nieuwe 2024 Ducati Hypermotard 698 Mono

De Hypermotard 698 Mono is een straatlegale Supermotard die ontworpen is om hoge prestaties te leveren. Dit is een echte Supermotard voor de weg en een instap model voor Ducati.

De Hypermotard 698 Mono komt in 2 uitvoeringen: de standaard rode versie en de RVE versie met de speciale RVE Livery en uitgerust met Ducati Quick Shifter.
Kern van deze motorfiets is de innovatieve Superquadro Mono-motor, een krachtig hart dat de grenzen van eencilinderprestaties herdefinieert. Met een adembenemend vermogen van 77,5 pk en een toerental tot 10.250 tpm, is deze motor een technologisch meesterwerk, rechtstreeks afgeleid van de legendarische tweecilinder van de Panigale 1299.

De Hypermotard 698 Mono is standaard uitgerust met een geavanceerd elektronicapakket dat rijders helpt om de kunst van supermotard-rijden te beheersen. Van ABS Cornering tot een scala aan rijhulpjes, deze motorfiets biedt zowel beginners als ervaren rijders een ongekende controle en rijplezier.

Ducati’s toewijding aan esthetiek blijft ongeëvenaard, met een design dat zowel eenvoud als agressiviteit uitstraalt. Van het vlakke zadel tot de dubbele uitlaatdempers, elke lijn van de Hypermotard 698 Mono schreeuwt prestaties en stijl.

Ducati Multistrada V4 RS

De nieuwe 2024 Ducati Multistrada V4 RS

Maak kennis met de meest krachtige en exclusieve Multistrada ooit. De nieuwe Multistrada V4 RS voert het Ducati DNA tot het uiterste en bereikt een ongekend niveau van sensatie. De Multistrada V4 RS is een model waarbij elk onderdeel, elk detail – van het elektronische pakket met radartechnologie tot het zeer lichte titanium achterframe – werd gekozen met één enkel doel: het creëren van de sportiefste toerfiets ooit. De meest opwindende Multistrada ooit gemaakt door Ducati.
De Multistrada RS heeft een Desmosedici Stradale-motorblok, dat afgeleid is van de Panigale V4.

Het Stradale V4-motorblok van 1.103cc, is voor de Multistrada RS aangepast, om een vloeiende vermogensafgifte bij lage toeren te creëren. Het motorblok heeft een maximumvermogen van 180 pk en topt uit bij 13.500 tpm. Verder is de eindoverbrenging verkort en heeft de V4 RS een droge koppeling van billet aluminium. Op het gebied van geluid hoeft de Multistrada ook niet onder te doen, want hij beschikt over het luchtfilter van de Panigale V4 R en een uitlaatsysteem met Akrapovič-demper. Als laatste beschikt de motor over cilinderuitschakeling. Hierdoor schakelt het blok zelf de achterste twee cilinders uit, wanneer de motor in neutraal staat.

Op het gebied van elektronica heeft de Multistrada een 6,5 inch TFT-dashboard, waar verschillende snufjes op terug te vinden zijn. Hierbij kan je allereerst aan Adaptive Cruise Control en Blind Spot Detection denken. Verder heeft de motor vier vermogensstanden (Full, High, Medium, Low), Traction Control, Wheelie Control, Engine Brake Control en Quick Shift. Al deze systemen zijn geïntegreerd in de vier rijmodi, namelijk Race, Sport, Touring en Urban. Verder heeft de V4 RS Engine Brake Control, dat instelbaar is op drie niveaus.

Het chassis en aanverwanten zijn ook aangepakt. Zo bespaart het titanium frame 2,5 kg, ten opzichte van het standaard frame. Verder zijn de gesmede aluminium Marchesini wielen, 2,7 kg lichter dan die van de V4 , Diablo Rosso IV Corsa-banden, in de maten 120/70 voor en 190/55 achter. De demping bestaat verder uit Öhlins Smart EC 2.0 vering. Aan de voorkant omvat het remsysteem remschijven met een diameter van 330 mm en Brembo Stylema monoblok-remklauwen. Dat is vergelijkbaar met de Multistrada V4 S, waaraan de remblokken van de Panigale V4 zijn toegevoegd. Achteraan bevat het systeem een enkele schijf met een diameter van 265 mm, waarop een Brembo zwevende remklauw werkt.

Naast de carbon en titanium elementen is er gekozen voor een kleine accu om het gewicht verder te verlagen. Op deze manier is er 3 kg bespaard ten opzichte van de Multistrada V4 Pikes Peak.

Ducati Multistrada V4 S Grand Tour

De nieuwe 2024 Ducati Multistrada V4 S Grand Tour

Comfort en veelzijdigheid, geen compromissen: de Multistrada V4 S Grand Tour staat klaar om van elke reis een onvergetelijke ervaring te maken.
Deze, zeer luxe toerversie van de Multistrada V4 heeft, ten opzichte van de standaardversie, een verwarmd zadel en dito handvatten, zijkoffers, handsfree tankdop, de eerder optionele dubbele afstandsradar (voor en achter) voor de actieve cruisecontrol, extra verlichting, een middenstandaard (middenbok),  en bandenspanningssensoren

Compleet elektronisch pakket:

Net als het S-model heeft de Multistrada V4S Grand Tour 170 PK en 121 Nm koppel uit de 90-graden V4, elektronisch geregelde Skyhook-vering, rijmodi, powermodi, bochten-ABS, traction control, wheelie control, daytime running lights, cornering lights, vehicle hold control, adaptieve rijhoogte, quick shifter, cruise control, verlichte knoppen op het stuur en een 6.5″ TFT kleurendisplay.

Ducati DesertX Rally

De nieuwe 2024 Ducati DesertX Rally

Of je nu op zoek bent naar een off-road avontuur of de competitie van een rally, de DesertX Rally is er om je te helpen om de moeilijkste uitdagingen te overwinnen en je grenzen te verleggen.

Na de introductie van de DesertX in 2020 heeft Ducati nu een nog beter op het avontuur toegesneden variant klaar: de DesertX Rally.
De elektronica is bijgespijkerd naar de meer offroadgerichte focus: zo zijn er zes rijmodi (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro én Rally), hellingshoekgevoelig ABS, tractiecontrole, een up & down quickshifter, instelbare motorrem, cruisecontrole en de wheeliecontrole zijn aangepast aan het nieuwe frame.

Voorts pronkt de DesertX Rally met Pirelli Scorpion Rally STR-banden om de nagelnieuwe Takasago Excel-spaakwielen. Die laatste komen met gefreesde naven en carbonstalen spaken.
Het voorwiel behoudt zijn afmeting van 21″x2.15″, terwijl het achterwiel smaller is dan dat van DesertX, met een afmeting van 18″x4″.

Al deze nieuwe Ducati modellen zijn te bewonderen op de Ducati stand tijdens MOTORbeurs Utrecht 2024.